To, že sa dnes podstatná časť reklamy a propagácie ako takej premiestnila na internet, nie je žiadnou novinkou. Ak prevádzkujete e-shop, webové spravodajstvo, alebo podnikáte akejkoľvek inej oblasti, potrebujete zabezpečiť svoj online marketing. Bez neho to dnes jednoducho nejde. Jednou z vecí, ktorá vám dokáže mimoriadne pomôcť a doslova uľahčiť život, je aj. Ak vám toto slovíčko nič nehovorí, čítajte ďalej.
Autoresponder môžeme po slovensky nazvať ako automaticky generovaný email. Aj vy ste sa s ním už neraz určite stretli. Napríklad pri nákupe v internetovom obchode, vyplnení online petície, alebo registrácii na webovom fóre. Tento nástroj je pri komunikácii so zákazníkmi extrémne efektívny. Nemusíte robiť nič a aj napriek tomu vašu firmu neustále propagujete, respektíve ostávate v kontakte so svojimi zákazníkmi.
Typy automaticky generovaných emailov
Poznáme viacero typov automaticky zasielaných mailov. Rozdiel je najmä v tom, na čo presne ich chcete využiť. Teda, či vám ide najmä o spomínanú propagáciu, alebo zjednodušenie komunikácie s vašim klientmi.
Využitie emailov v praxi
- Emaily, ktoré informujú o novinkách. Môžeísť o prezentáciu novej kolekcie oblečenia, najnovších zliav, alebo pravidelné zasielanie noviniek z vášho webu. Takéto emaily nazývame aj newsletter.
- Emaily, ktoré zjednodušia komunikáciu. Ak si niekto na vašom e-shope objedná tovar, autoresponder mu zašle automatickú odpoveď o dokončení objednávky, či poďakovanie. Takéto maily môžete využiť aj pri stránkach, kde je potrebná registrácia. Potvrdzujúci email na jej dokončenie bude vášmu zákazníkovi odoslaný automaticky, teda bez vaše námahy.
- Emaily, ktoré zjednodušia chod vášho webu. Ak si bude chcieť klient zmeniť heslo na svojom používateľskom účte, urobí to na základe automatického mailu, kde nájde všetky potrebné údaje.