Status – predaný. Tak by sme to chceli všetci. Málokto z nás sa však k tomu dopracuje jednoducho. Predať je strastiplná cesta sprevádzaná neúspechmi… Samozrejme, nie je to vždy také tragické, ale ako prechádzka ružovou záhradou sa to nedá nazvať. Podaktorí ľudia majú na to prirodzený talent, no ten sa nedá naučiť. My ostatní máme na to pár fínt:
1. Vymyslieť niečo, čo tu ešte nebolo
Toto keby sa vám podarilo, tak by to bol zaručený úspech, pretože väčšina ľudí by si to kúpila už len pre skúsenosť a pretože to ešte nevlastnili. Verte mi, že množstvo ľudí si hocijaký výrobok kúpi len preto, aby ho vyskúšali a mohli sa pochváliť svojim známym, prípadne im ho odporučiť. Len preto, aby oni boli prví. Povrchné, viem, ale ľudia sú takí. Myslite na to! Dá sa to využiť vo svoj prospech.
2. Netreba to príliš prechvaľovať
Či už predávate služby alebo výrobky netreba ich extrémne prechvaľovať, pretože sa vám to môže vypomstiť. Je dôležitá aj objektívna kritika a keď ju spomeniete pri kúpe, môže to hodiť očko na vášho potenciálneho kupujúceho, pretože si dokážete priznať chybu. Samozrejme, príliš veľa negatívnych vlastností netreba spomínať(okrem toho, že by ani nemali existovať), pretože potenciáneho kupujúceho môžeme odradiť od kúpy. A to nechceme
3. Byť milý a neupriamovať pozornosť na výrobky
Keď predávate na trhu a prechádza okolo váš známy, kľudne sa mu prihovorte. Udržujte debatu a zaručím sa vám, že si od vás niečo určite kúpi, pretože mu to bude blbé len tak odísť z vášho stánku bez výrobku alebo bez toho, aby podporil známeho.
4. Hodnotenia
Dokonalé výrobky sa chvália samy. Ako? Jednoducho. Keď je zákazník spokojný, nezabudne to spomenúť svojim známym, rodine alebo kamarátom. Niektorí ľudia si dokonca dajú tú námahu, že napíšu recenziu aj na internet. A to je viac ako hocijaká iná reklama. Pretože ľudia veria viac druhým ľuďom ako tomu, čo mu poviete vy ako predajca alebo tomu, čo je napísané v reklame. Zaručene.
Už vám je trošku jasnejšie? Hlavne, sa netreba vzdávať a treba skúšať…