Pri tvorení obsahu na vašu webovú stránku a jej optimalizácii pre vyhľadávače (SEO) sa medzi prvými nástrojmi nachádza tvorba nadpisov. Tie sú zároveň jedny z významných faktorov úspechu a akousi pootvorenou bránou pre potenciálneho čitateľa, respektíve návštevníka. Preto ani tento „detail“ a na prvý pohľad jednoduchú vec, akou sú tkzv Headers netreba podceniť a vsadiť na ich profesionálnu formu ako Nadpis Seolight.sk. Z hľadiska textového obsahu sú pre vyhľadávače (ako aj užívateľov) dôležité kľúčové slová a tieto by tak mali byť zahrnuté aj v samotnom nadpise, pričom je možné vyberať až zo šiestich foriem Headers, a to od H1 až po H6.
Čižeaj samotný obsah nadpisov je pochopiteľne dôležitý. Napríklad kľúčové slová v nich internetový vyhľadávač hodnotí ešte precíznejšie, než pokiaľ sú zahrnuté v samotnom texte. Aj na základe použitých slov ich následne priradia na konkrétnu pozíciu k hľadaným výsledkom. V tomto smere je pre copywritera takisto dôležité, aby sa nadpisy neopakovali, respektíve aby neboli totožné s ostatnými výsledkami. Aj pri tvorbe nadpisov je preto potrebná originalita.
Ako by mal taký Header vyzerať?
Slová v nadpisoch sú dôležité, no nemali by sa násilím opakovať stále v tej istej podobe. Mali by sa vyvarovať spamu a pokiaľ je to možné, takisto by mali predstavovať skôr stručnejšiu formu, respektíve nie dlhé odstavce. Vo svojej podstate aby predstavovali prirodzený nadpis, pričom sem dokážeme zaradiť kľúčová slová podľa ich dôležitosti.
Z hľadiska návštevnosti alebo klikov na dotyčný text je častokrát hlavným lákadlom práve nadpis. Možno ste to už zažili aj sami, kedy zaujímavý nadpis automaticky pritiahne váš zrak, no zo samotného obsahu ste možno boli sklamaní. Samozrejme tým nechceme povedať, že kvalita textového obsahu je nepodstatná, avšak vidíme, akú dôležitú úlohu zohráva práve Header.